31 marca 2013

Ławy w skali 28 mm - tutorial

Na zakończenie miesiąca, na zamknięcie spraw powiązanych z budową karczmy do scenariusza "Last Orders!" (a ściślej rzecz biorąc: pierwszej z kondygnacji karczmy, jakie mamy w planach, ale to już odrębna bajka ;)...), przedstawiam ostatni z tutoriali, jakie zamierzałem przygotować w związku z dotychczas wykonaną budową (pozwolicie, że przypomnę, iż dotychczasowe to: krzesła, stoliki i butelki), a mianowicie: ławy w skali 28 mm, do zastosowania w makietach.

Gwoli ścisłości, ławy wykonałem już dość dawno temu, a fotki czekały cierpliwie na dysku na swoją kolej - niestety, nasilający się ostatnio brak czasu i inne projekty aż do dzisiaj opóźniały publikację niniejszego tutorialu, mimo iż w końcowym rozrachunku okazał się on stosunkowo krótki i zwięzły. Czas zatem nadrobić zaległości - zapraszam do lektury!

Potrzebne materiały:
  • listewki o szerokości min. 1 cm - ja zastosowałem po prostu pocięte wzdłuż szpatułki laryngologiczne;
  • "patyczki" o przekroju kwadratowym (3 x 3 mm) - można je oczywiście zastąpić jakimś innym "listewkowym" substytutem;
  • klej wikolowy - niezbędna podstawa do złożenia ław w całość;
  • linijka i nóż modelarski - cóż więcej dodawać ;).
Pracę rozpocząłem od nakreślenia cienkopisem na listewkach linii cięcia wg wytyczonych uprzednio wymiarów (powierzchnia ław 4 x 1 cm, wysokość nóg 1 cm, rozstaw nóg 3 cm):


Następnie pociąłem wszystko zgodnie z wytyczonymi liniami:


Ostatecznie skleiłem wszystko w jedną całość w następujący sposób:


Poniżej natomiast prezentuję zdjęcie poglądowe ław "w towarzystwie" uprzednio wykonanych elementów makiet, jeszcze przed pomalowaniem i umieszczeniem w karczmie:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz