19 września 2016

30-dniowe Wyzwanie Figurkowe. Dzień 19: Twój ulubiony model bohatera?

Przyznam szczerze, że mam problem z pytaniami w stylu "Twój ulubiony...". Dlaczego? W większości dziedzin figurkowych konkurencja o ten tytuł jest duża i zaciekła - w tym wypadku trudno mi wskazać jedną konkretną figurkę, gdyż mam co najmniej kilkanaście, które mógłbym z czystym sumieniem wskazać jako bardzo lubiane.

Do powyższego dochodzi pewna wieloznaczność zadanego pytania. Czy słowo bohater ma tu oznaczać postać specjalną, postać dramatu, bohatera z bandy Mordheim, czy też może dowolną figurkę, która w moim odczuciu jest bohaterem?

Oprę się jednak pokusie zasypywania Was zdjęciami kilkunastu ulubionych modeli bohaterów i ograniczę się do jednego, a konkretnie krasnoludzkiego pirata i pogromcy trolli - legendarnego Long Dronga.

(figurka oryginalnie ukazała się na Hakostwie w tym poście: http://hakostwo.blogspot.com/2015/03/dwarf-slayer-pirate.html - niestety nie należy do nas :(, ale jestem pewien, że Skavenblight pomaluje naszego pirata co najmniej tak fajnie :))

Dlaczego tak lubię ten model? Odpowiedź jest prosta. Jest to dla mnie idealne połączenie motywów krasnoludzkich (srogi brodacz, w dodatku pogromca trolli) z pirackimi (ma chyba wszystkie atrybuty archetypowego pirata: hak, jedno oko, drewnianą nogę, papugę!).

Żeby było jednak śmiesznie, figurka ta raczej nieprędko, jeżeli w ogóle, wystąpi w naszych grach jako Long Drong we własnej osobie. Do tej pory służyła i służyć będzie jako zwykły krasnoludzki pirat, w Mordheim możliwy do wynajęcia jako najmita (nieoficjalny, ale jednak). W przyszłości może się pojawi jako Bukanier, jeżeli złożyłbym kompanię Kult Pogromców z Karak Kadrin do Warheim Fantasy Skirmish, albo w jakiejś jeszcze innej pirackiej postaci na bitewnym stole.


 30-dniowe Wyzwanie Figurkowe. Wprowadzenie.

3 komentarze:

  1. Cieszę się, że postanowiłeś dokończyć wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest - słabo to u mnie wyszło z Wyzwaniem, ale postanowiłem je dokończyć przed przejściem do kolejnego tematu :).

      Usuń
  2. He looks fantastic! A little bit dangerous, but fantastic!

    OdpowiedzUsuń